Elektromobilita skutečně zaskočila všechny klasické výrobce vozidel. Všichni očekávali normální nástup tržním mechanizmem, ale restrikce a dotace rozhodli o radikálním zlomu v přístupu k elektromobilitě. Automobilky, které jsou díky své akcionářské struktuře vykazovat zisk čekají krušné časy. Nemohou sidovolit jako například Tesla balancovat nad propastí krachu díky odpovědnosti. Kvůli masivním investicím a udržení ziskovosti i celosvětový leadeři potřebují sdílet výdaje. Spolupráce mezi Fordem a Volkswagenem se stanou také elektromobily. Ford od VW převezme platformu MEB, která je doladěná pro stavbu skutečně kvalitních elektromobilů.
Šéfové obou automobilek Herbert Diess a Jim Hackett potvrdili rozsáhlou alianční dohodu. Východiskem spolupráce je výroba 600 000 elektromobilů značky Ford v následujících šesti letech. První vozidla na platformě MEB budou sjíždět z výrobní linky v roce 2023. Vývoj a příprava výroby si vyžádají navzdory značnému usnadnění díky hotové platformě i tak zhruba čtyři roky.
„Pomocnou ruku“ potřebuje téměř každá automobilka, protože politické proklamace staví automobilky na propast záhuby. B oblasti vývoje elektropohonů Ford nemá žádné zkušenosti a z roku na rok je nucen elektrifikovat. VW si přijde zhruba na 20 miliard dolarů. Platforma MEB VW stála 7 miliard USD. Kromě toho získá Volkswagen také nezanedbatelné výhody plynoucí z rozsahu výroby MEB.
Snad se tedy dočkáme reálných vozidel na místo na velká alu kola posazených studií.